5 Mayıs 2014

5 MAYIS HIDIRELLEZ GECESİ

5 Mayıs 2014

  Mayıs ayı benim her zaman sevdiğim bir ay olmuştur. Bahar ayı olması , ne çok sıcaktan bunalmanıza ne de kışın karanlığında boğulmanıza sebep oluyor. Bir de tabi mayıs olunca olan özel günler önemli tabiki de ,ilk önce çalışan bir bayan olarak mayıs ayında olan 2 resmi tatil beni can evimden vuruyor.

Sonra anneler gününün bu ayda olması , hıdırellez yaza başlangıç ve kız kardeşimin doğum günü hıdırellez akşamı yani 5 mayıs ' ta bu ayı anlamlı kılan bir çok faktör var anlayacağınız benim için,

Hıdırellez gecesi  , HIZIR ve İLYAS peygamberlerin yeryüzünde buluştukları gece olarak rivayet edilir ,yani bu gece ....

Peki hıdırellez gecesi neler yapılır ?

Bu gece ateşler yakılır üstünden atlanır .Sıkıntılar dökülsün ferah bir yıl olsun diye ve gül ağacına keseler asılır , bolluk ve bereket dolu bir yıl olsun diye ,balkonlara veya gül ağacının altına istediğiniz dileğinizin resmi yapılır ama taşla ,ama kibritle , ama kalemle çizilir kağıda , gömülür gül ağacının altına herkes kendi inandığı şekilde aracı olmasını ister Hızır babadan ,dileklerini kolaylaştırması için ALLAH' a dua eder.


Ben kendimle ilgili bir anımı anlatmak istiyorum sizlere , evlendiğimizde 6 sene kirada oturduk .Kiracılık zor ay dediğin hemen geçiyor ve kira zamanı geliyor .Kulakları çınlasın eski patronum dedi bana ,bak bu akşam hıdırellez ev yap kendine balkonuna dedi.

Dua et bu gece ne dilersen olur ,kalbini sakın çürütme dedi. Biz o sene kirada oturduğumuz evimizin balkonuna ev yaptık kendi çapımızda somun ve civatalarla , küçük olsun çok büyük olmasın dedim ,oturduğum yerden bile servis yapabileyim dedim :)) Ah birde dubleks olsun ,çok seviyorum dubleks evleri dedim. Sene sonunda kendi evimize taşındık , şu an oturduğum evim dubleks bir daire çokta sevimli tam istediğim gibi ...

İster inanın ,ister inanmayın yapın bu gece neye niyet ettiyseniz resmini , ama para çizin , ama sağlık çizin, ama koca çizin ,ama bebek çizin .....

Gem vurmayın hayallerinize ,hep bir ümit olsun içinizde ah bir de sakın unutmayın gül ağacına kırmızı kesenizi asmayı içine azıcık ekmek ve biraz para koyun ,bereket hiç eksik olmasın evinizde alın sabah onu ,koyun evinizin gizli bir bölümüne bir daha ki hıdırelleze kadar saklı kalsın o orda , harcamayın sakın içindeki parayı ,bereket olsun bol bol evinizde ,ah ah daha neler neler duyuyorum. Hadi bu gece azıcık ta olsa ateş yakın atlayın üstünden gitsin hayatınızdaki bütün kötülükler dökülsün yerlere , daha ne anlatayım size :)))


Sezen Aksu 'nun bu şarkısınıda dinleyin benim için ,Hepinize sevgiler...

                           


 NOT: Bugün Hıdrellez namı diğer Hızır günü. Hızır ve İlyas Peygamber’in yeryüzünde buluştukları gün olması nedeniyle kutladığımız gün. Hızır, yaygın bir inanca göre, hayat suyu (ab-ı hayat) içerek ölmezliğe ulaşmış; zaman zaman özellikle baharda insanlar arasında dolaşarak zor durumda olanlara yardım eden, bolluk-bereket ve sağlık dağıtan, Allah katında ermiş bir ulu ya da peygamberdir.
Hızır’ın hüviyeti, yaşadığı yer ve zaman belli değildir. Hızır, baharın, baharla vücut bulan taze hayatın sembolüdür.
ALINTIDIR:http://www.estanbul.com/hizir-ilyas-peyganber-hidrellez-51721.html#.U2eM9fl_u_g


"5 MAYIS HIDIRELLEZ GECESİ " için 8 yorum:

  1. 6 mays hıdrellez

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama benim bu anlattiklarm 5mayis gecesi yapiliyor.Hidirellez 6mayis ikindi sonrasi biter.

      Sil
  2. Dualarımızın hayırlısı ile kabul olmasını dilerim...

    YanıtlaSil
  3. Dilek asacaktım ben de. Unuttum. Sizi izlemeye aldım. Ben de bloğuma beklerim.
    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bide dahaki seneye yaparsın kısmetse, hemen geliyorum bloguna ...

      Sil
  4. dilekler ne zaman yazılır ne zaman denize atılır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 5 mayıs gecesi yazılır ve 6 mayıs sabahı atılır.

      Sil