25 Ekim 2017

Ana Sayfa » , » Blog Nedir? Bogger Nedir?

Blog Nedir? Bogger Nedir?

25 Ekim 2017
Herkese Merhaba.



Bu yazı bir grup aktif blog yazarı tarafından hazırlanmış ortak bir yazı. Çünkü blog ve Bloggerlığın ne olduğunun yanlış bilindiğini düşünüyoruz. Geçtiğimiz günlerde Blog Yazarı arkadaşlarımızdan biri  Instagram'da "Blog nedir biliyor musunuz?" diye anket yaptı. Sonuçlar bizi çok üzdü. O yüzden kendimizce açıklamak istedik.


blog nedir? blogger nedir?


Blog Nedir?

İlk önce "Blog Nedir?" den başlayalım.

Blog; belirli bir konuyu anlatan paylaşımların yapıldığı web tabanlı sitelerdir.  Mesela  şu an bu yazıyı okuduğunuz yerdir. Kendine ait bir adresi vardır.



Blogger Nedir? 

Blogger; belirli bir konu hakkındaki deneyimlerini yazı ve fotoğraflarla anlatarak kişisel sitesinde yayınlayan kişidir. Bloglarımızda kimimiz gezip gördüğümüz yerleri anlatırız, kimimiz okuduğumuz kitapları, kimimiz yaptığımız makyajı kullandığımız kozmetik ürünlerini, kimimin çocuklarımızı, kimimiz hayata dair herşeyi. Sınırsızdır.



Pek kolay değildir. Çok aşamalıdır, hatta yorucu ve masraflıdır ama zevklidir. Sizlere bir blog paylaşımı için neler yaptığımızı da anlatmak isteriz.



Neyi yazacağımıza karar verdikten sonra, fotoğraflarını çekeriz. Bazen 100-150 fotoğraf içinden seçip ayırırız, düzenleriz. En az bir kaç saatimiz bununla geçer.



Yazacaklarımız farklı kişilerin deneyimini de içerecekse araştırma yaparız. Okuruz, sorarız, didikleriz.



Yazmaya başladığımızda kullandığımız dile, imlaya dikkat ederiz. Yazımız, arayan kişinin karşısına kolaylıkla çıksın diye yazı başlığını özenle seçip, etiketlerini hazırlarız. Şimdi yayına hazırız.



Yazıp yayınlamakla bitmez işimiz. Yayılsın, okunsun isteriz. Bu yüzden Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Google Plus gibi sosyal paylaşım sitelerinde de blogumuza dair hesaplar açarak paylaşımlarımızı yayınlarız.



Sizin gibi bizim de vaktimiz yok aslında. Hepimizin işi, ailesi ve ihmal edemeyeceği sorumlulukları var. Blogumuzu yaşatmak, sürekliliği sağlamak için kendimizden zaman çalarız.



Bloglar Neden Önemlidir?

Bilgiler ilk ağızdan ve deneyim sahibi kişi tarafından verildiği için önemlidir. Blog yazarı yani "Blogger" deneyimini paylaştığı konuyu, tüm gerçekliğiyle anlatmaya özen gösterir çünkü emek verdiği bloguna karşı kendini sorumlu hisseder.



Son zamanlarda sosyal paylaşım sitelerinde açtıkları hesaplarda, kendini Blogger olarak tanıtanlar olmaya başladı. Buna en çok Instagram'da rastlıyoruz. Herkes Instagram hesabı açabilir, istediği her konuda paylaşım yapabilir, bunu süreklilik haline getirebilir. DOĞRU OLMAYAN kişinin Instagram sayfasını BLOG zannetmesi, sadece Instagram üzerinden paylaşım yaparak da ben BLOGGER'ım demesidir.



Instagram'da sahip olunan sayfa, hesabınızdır. BLOG DEĞİLDİR.



Yapılan paylaşımlar hesap yönetimidir. BLOG YAZARI OLMAK DEĞİLDİR.



Biz bundan rahatsız olduk çünkü bir gün önce aldığı cilt bakım ürününü övüp alın aldırın diyeni de gördük, arkadaşımızın yıllardır yazdığı sitesinin adresini kendi sitesiymiş gibi firmalara yollayıp iş birliği teklif edeni de. Başka hesapların paylaştığı fotoğrafları ve yorumları kendileri almış denemiş gibi anlatanları da gördük, firmaların her paylaşımının altına "DM lütfen" yazıp ürün isteyenleri de. Bu tavır, Blogger tanımının lekelenmesi gibi gözüktü bize. Bazen Bloggerlara güvenmiyorum yazanları okuyoruz, kendi adımıza bizi üzüyor. Sosyal medya hesaplarıyla bloglarımızın bir tutulmamasını rica ediyoruz.



Yazı kalıcıdır. Kaç yıl önce yayınlanmış ve hala soru alan yayınlarımız var. Bunları gördükçe mutlu oluyoruz. Sizler yazdıklarımızı okudukça, yorum yaptıkça mutlu oluyoruz. Tek çabamız bloglarımıza sahip çıkmaya çalışmak. Biz yazmaya devam edeceğiz, lütfen sizler de desteğinizi esirgemeyin.



Sevgilerimizle.


"Blog Nedir? Bogger Nedir?" için 29 yorum:

  1. Yazılanların tümüne katılsamda gerçek anlamda bloggerların birbirini desteklemediği,instagramın da popülerliğini kaybetmediği sürece her şeyin istediğimiz gibi ilerlemeyeceği görüşündeyim.Sayısız youtube,instagram hesabı var.Takipçi,firmalar hatta bazen biz bile takip ettiğimiz hesapların gerçek yüzünü görmekte zorlanıyoruz.
    Kısa zamanda en azından blogger -instagram hesabı ayrımının yapılmasını dilemekten başka yapacak bir şey yok ne yazık ki...

    YanıtlaSil
  2. Çok bilgilendirici olmuş :)

    YanıtlaSil
  3. özellikle o DM lütfen beni çok üzen şeylerin başında geliyor :-(( ve bu takipçi like satın almalar ve onlara prim verilmesi tabi..

    YanıtlaSil
  4. Dün instagramda karşıma çıkar çıkmaz anında ışınlanıp okudum.Size sonuna kadar hak veriyorum ama bu yazıyı okuması gerekenler instagramı blog sananlar ve bunlara tavrını koymayan firmalar.Seneler önce dedim ben de yazarım blog ne var ki bunda bir sürü ürün kullanıyorum,deniyorum ben de yazarım yaparım dedim.Dedim de o iş öyle olmadı :) Bebeğimle nasıl ilgileniyorsam blogla da aynı şekilde ilgilenilmesi, özenilmesi,zaman ayrılması gerektiğini gördüm.Yetişemedim..Pes ettim ilk andan..Dedim ki kendime;sen ig ve face ile devam et kızım! :D twitterdan bile soğudum -_- Az önce storylerde gezinirken makyajlarını begendiğim bi instagram sayfasının paylaşımını gördüm."Makyaj videolarımla geri dönücem zaten blogun amacı bu değil mi" diye..Girdim sayfasına baktım blog göremedim..Yazıcaktım blogunuz nerede diye de sonra boşver dedim güldüm geçtim.Bi çogunun ürün yorumlarına bile inanmıyorum,güvenmiyorum.
    Siz bildiğiniz yolda devam edin,biz sizlerleyiz!Pes ettirmek için uğraşanlar olacaktır ama onlara inat diğer sosyal medya hesaplarınızı kapatmadan blog yazmaya devam edin lütfen onlara istediklerini vermeyin pes ederek..

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel anlatmışsınız.Umarım hakeden blogerlar hakettikleri yerde olurlar.Gerçekten deneyimleyip yorumlanan ürünler takipçiler için daha sağlıklı oluyor.

    YanıtlaSil
  6. O kadar zor ki bazen uykunuzdan bile fedakarlık edip fotograf çekiyoruz yazı yazıyoruz yenilik takip ederken bir taraftan ayakta durmaya çalışıyoruz onca şeye rağmen blogger demek fedakarlık emek demek .

    YanıtlaSil
  7. Arkadaşım emeğine kalemine sağlık.Bende bloğumda çeşitlilik içinde yazılar yazıyorum. Çoğu arkadaşım beğeniyor beğenmiyor. Ama benim amacım günlük gibi arada girip çeşitli konularda yazıyorum.Zaten en çokta yazdıklarım anılarımdan ibaret..Bir gün kızım büyünce açıp okusun diye en çokta.. Belki de birilerine arada faydası dokunur diye yazıyorum.. Boşver bizler yazmaya devam onlar istediklerini sansınlar.. Beğenmeyen oğluna almasın:)))

    YanıtlaSil
  8. ahsen_aydin9729 Ekim 2017 19:46

    gercekten cok haklisinz instagram hesaplarini blog olarak kullanan cok insan var cok faydalo bilgilendirici bie yazi olmus tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  9. Bana göre faydalı bir yazı olmuş. Yeterince aydınlatıcı...

    YanıtlaSil
  10. Kızlar hepinizin nasıl çaba harcadığını biliyorum, o yüzden pes etmeyin.. Hc cair markasını da kutluyoruö böyle güzel bir destek sağladığı için...

    YanıtlaSil
  11. Sizin gibi tüm bloggerlara hep destek tam destek yalnızca blog acmak için blog açılmamalı faydalı yazı için tebrikler

    YanıtlaSil
  12. Faydalı bir yazı olmuş umarım gerçekten emek verenler ve çıkar amaci gütmeden yazanlar iyi yerlere gelir :)

    YanıtlaSil
  13. Böyle bir konuya değindiğiniz için teşekkür ederim. Umarım bu yazı ulaşması gereken kitleye ulaşır ve farkındalık yaratır. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Yazdıklarınıza tamamen katılıyorum, düşüncelerimi benim yerime dile getirmişsiniz resmen.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  15. Blogger olmak icin gercekten tarafsiz olmak gerekiyor vede cok sabırlı cok güzel bi yazi olmus takibe devam ☺

    YanıtlaSil
  16. Bloglar insanları aydinlatma konusunda en etkili kitle iletisim araci,blogerlar o kadar gayret ve caba sarfediyorlar ki bu konuda gercekten takdire şayanlar.Bir cok konuda bloglari takip edip bilgileniyorum sizler kanatsiz meleklersiniz tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  17. Kesinlikle çok guzel yazmışsınız. blogger demek bloğunu her daim canlı ve bilgilendirici yorumlarla desteklemektir

    YanıtlaSil
  18. Ne guzel yazmissiniz. Yazmak guzeldir, hem kalici hem daha cok kisiye ulasiyor.daha fazla deger gormeniz icin neler mumkun? Sevgiler

    YanıtlaSil
  19. Bir ürün alırken çeşitli blogerlar ve tavsiyelerine bakarak tercihlerime yön veriyorum Çünkü zaman emek ve bilgi paylaşıyorsunuz bunlar benim için önemli değerli seyler teşekkürler

    YanıtlaSil
  20. Teşekkürler bir ürün alırken bizimle fikirlerinizi paylaştığınız için zaman emek harcayıp bize yardımcı olduğunu için

    YanıtlaSil
  21. Kesinlikle süper bilgilendirici bir yazı olmuş teşekkürler.

    YanıtlaSil
  22. Birbirimizi takip esiyor okuyor ama daha fala desteğe ihtiyacımız olduğunu bir defa daha hubyazı ile anlamış olduk. Aslında nasıl önemli bir misyon yüklendiğini anlayan insanlar zaten blog yazmaya devam ediyorlar, çünkü onların derdi ucuzlaşmak değil bilgiye saygı hanhimiz nette bir arayış için de iken blog okumuyordur. Kesinlikle blogger yazıları çoğu zaman daha fazla güven temsil ediyor. O nedenle öncelikle yazını kutluyorum u umarım sessiz sedasız bloğunu yazanların sesi olur. Secfiler

    YanıtlaSil
  23. Çok güzel anlatmışşınız emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  24. Ne güzel yazmışsınız. Elinize sağlık.
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  25. gayet net anlaşlıan bir yazı olmuş bilgilendirme için teşekkür ederim.
    Ceylan Topal

    YanıtlaSil
  26. Guzel ve anlamli bir yazı olmuş ❤

    YanıtlaSil
  27. Çok güzel bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
  28. Blog açmak kolay ancak onu ayakta tutmak, yaşatmak zaman ve emek isteyen bir olgu; çocuk büyütmek daha kolay belki de. Zamanla çöp blogların çoğalması da bu yüzden. Herkesin emeğine sağlık ve saygılı olmak gerek. :)

    YanıtlaSil