1 Ekim 2013

GÜNEY DÜRÜM EVİ

1 Ekim 2013



Güney dürüm evi ile tanışmam ,bir kaç yıl önce arkadaşımın eşininin hadi kızlar sizi yemeğe götüreyim demesiyle gidip keşfettiğim tadına hayran kaldığım arada bir hamile gibi aşerdiğim bir mekan ...


Alibeyköy' de  mısır heykelinin tam karşısındaki sokakta ( e5 ten giderseniz eğer eyüp ten aşağı feshanenin önüne inin düz gittiniz mi zaten o yol sizi alibeyköy' e getiriyor.) , oldukça sıradan salaş bir mekan ,ama lezzeti o dayanılmaz lezzeti bir kere keşfettinizmi  bir daha kendinizi oraya gitmekten alıkoyamıyorsunuz.

Ben burayı keşfettikten sonra ,tanıdığım kim varsa gelip burada bu lezzeti tatmasını istedim .Bir çok tanıdığımıda getirdim zaten ...









Ben güney dürüm evine gittiğimde değişmeden yediğim şey çöp şiş oluyor . Şişlerini çektiriyorum tabi çünkü koca koca şişler batıcak diye korkuyorum . Aslında onun lezzeti şişte takılıyken lavaşa şişi sıyırıpta oluyormuş ama ben üşengeçliğimden bu şekilde istemiyorum.Zaten garsonlarda artık bizi tanıdığından şişleri çekip getiriyorlar.


Ortaya verdikleri mezeleri bir muhteşem , sınır yok istediğiniz kadar yiyebilirsiniz .Ben en çok ezme ve pişmişi bitiriyor tekrar istiyorum.


Dediğim gibi ezmesi bir harika ,taze taze yapıyorlar hemen pat pat pat bıçak sesini duyuyorsun .Kaç yerde yedim ezmeden ama buradaki kadar lezzetlisini görmedim daha...


İşte bahsettiğim pişmiş , ben soğanların bu haliyle burda karşılaştım ve ne kadar yersen ye hiç o soğan yiyormuşsun tadı yok mükemmel ,mangal üzerinde pişiriliyor ve çıkarınca sanırım üzerine yağ ve pul biber dökülüyor. Bende çok kez denedim mangal üzerinde soğan güzel olsada güney dürüm evinde yediğim gibi değildi tabiki , gitmenizi ve muhakkak denemenizi tavsiye ediyorum.


Sumaklı soğanda bir mükemmel ,yanına maydanoz getiriyorlar,diyorum mezelerde sınır yok istediğin kadar tüket ,lavaşın içine sumaklı soğanı koyup üzerine maydanoz ve pişmişten koyup en üsttede çöp şişi dizin ooooo düşünün tadını ezmedende çatalınıza doldurun ayyyy karnım acıktı sanırım.






Mekan çok geniş bir yere sahip değil ama iki bölümden oluşuyor .Yalnız öğle-akşam saatlerinde ,ramazanda acayip bir kuyruk oluyor sıra bekliyorsunuz resmen , ama bu lezzeti tatmak için okadar zahmetede değer sanırım.Benden size tavsiye bu lezzeti tatmaktan sakın mahrum olmayın. AFİYET OLSUN ...





"GÜNEY DÜRÜM EVİ" için 2 yorum:

  1. Afiyet olsun :) valla görüntüler harika. Kahvaltımı 1 saat önce yaptığım halde, bunları görünce öğlen ne yiyicem diye düşünmeye başladım iştahım açıldı :) takipteyim, bende beklerim bloğuma http://kadinlaraaozel.blogspot.com/
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resimlerden bu kadar etkilendiysen onlardan seninde yemeni isterim. Bak ozaman bana nasıl hak vereceksin :)) Tabikide hemen bloguna geliyorum.

      Sil